Loading completed.

Llengua catalana contemporĂ nia P1

Author: Dani (la Catalanitzada) | 11.03.2024. u 09:11

Estimated reading time: 1 min.


VersiĂł en serbi: Savremeni katalonski jezik P1

Assignatura: Llengua catalana contemporĂ nia P1
Estat de l’assignatura: curs optatiu
Any d’estudi: I-IV
Codi de l’assignatura: 0931331 / 1431331 / 2115431
Nombre de classes per setmana: 4
Nombre de punts ECTS: 3
Professor encarregat: dr Pau Bori
Lectora/professora: Noèlia Silvestre Castelló
Gabinet: 116
Telèfon: 011/20-21-693

Nivell

El nivell d’aquest curs correspon a l’A-1 del Marc de referència europeu per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de llengües del Consell d’Europa.

La intenció és que els alumnes no només siguin capaços de comprendre i comunicar-se d’una manera simple sinó que les habilitats que emprin es trobin dins un context i puguin interactuar-hi. Això els permetrà de conèixer i fer servir formes simples de cortesia habituals per saludar i adreçar-se a algú; mantenir intercanvis socials molt curts; preguntar i respondre preguntes sobre el que es fa a la feina i en el temps lliure; fer invitacions i respondre-hi; discutir què s’ha de fer, on s’ha d’anar i preparar una cita; fer oferiments i acceptar ofertes, etc.

Bibliografia bĂ sica

  • Bori, P. i Petanović, J. (2007). Sa Katalonskim u svet. Belgrad: Agencija Matić.
  • Clua, M. JesĂşs et al (2004). Curs de llengua catalana. BĂ sic 1. Barcelona: Edicions Castellnou.
  • Mas, M. i Vilagrassa, A. (2005). Veus. Curs de catalĂ . Nivell 1. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat: Enciclopèdia Catalana.

Temari

  1. InformaciĂł personal
    • Saludar i identificar-se.
    • Identificar una tercera persona.
    • Donar informaciĂł sobre un mateix o sobre una altra persona: nom, cognoms, sexe, estat civil, nacionalitat, lloc de naixement, telèfon, professió…
  2. Presentacions, relacions familiars i socials
    • Presentar-se i presentar terceres persones en contextos formals i informals.
    • Preguntar i donar informaciĂł sobre la famĂ­lia: noms, dades personals, graus de parentiu, estat civil, procedència o origen.
    • Parlar d’altres relacions personals: els amics, els companys, els veĂŻns, els coneguts…
  3. DescripciĂł fĂ­sica i de carĂ cter
    • Identificar algĂş pel seu aspecte fĂ­sic i per la seva manera de vestir.
    • Descriure algĂş fĂ­sicament, fent suposicions sobre l’edat, l’alçada i pes.
    • Caracteritzar el perfil psicològic d’algĂş: carĂ cter, manera de ser i de comportar-se.
  4. Estudis, feina i relacions professionals
    • Demanar i dir què s’estudia i a què es dedica algĂş.
    • Preguntar i donar dades referents als estudis i a la feina.
    • Intercanviar informaciĂł sobre les condicions laborals d’una determinada activitat (nom, tipus d’activitat, horari, retribucions econòmiques).
  5. Activitats quotidianes, temps lliure i vacances
    • Demanar i donar informaciĂł sobre la vida diĂ ria d’algĂş: costums i hĂ bits.
    • Intercanviar informaciĂł sobre les activitats que es fan en temps lliure: caps de setmana, vacances.
    • Parlar dels interessos particulars i afeccions d’algĂş.
  6. Horaris i serveis pĂşblics
    • Preguntar i dir l’hora en catalĂ .
    • Demanar i i dir els horaris d’espectacles, botigues i altres serveis.
    • Preguntar els horaris dels diferents mitjans de transport.
  7. Compres
    • Preguntar i dir on es poden trobar articles o productes determinats.
    • Demanar informaciĂł sobre els productes que es volen adquirir, especificant-ne la qualitat, quantitat, mida i forma.
    • Demanar i dir el preu d’un producte i pagar.
  8. Menjar i beure
    • Entendre i intercanviar informaciĂł sobre bars i restaurants (situaciĂł, qualitat, preu, especialitats que s’hi poden trobar…)
    • Fer una reserva de taula, especificant per a quantes persones, el dia i l’hora.
    • Fer comandes i apreciacions sobre el menjar.
    • Explicar la manera de preparar un plat o una beguda: ingredients, quantitats, procediment.
  9. Al mercat
    • Entendre i intercanviar informaciĂł sobre compres al mercat.
    • Intercanviar d’informaciĂł sobre mesures, preus, parades.

Mètode d’avaluació

  1. Tasques prèvies a l’examen (55%)
    • Col·loqui (prova de 25 minuts de durada): 15% de la nota
    • Dos glossaris: 5% de la nota
    • Dos textos: 20% de la nota
    • Assistència i activitat a classe: 5% de la nota
    • Un treball sobre la cultura catalana: 10% de la nota
  2. Examen final (escrit): 45% de la nota[1]

Escala de puntuaciĂł

Nota Punts Significat
10 91-100 excel·lent – excepcional
9 81-90 excel·lent
8 71-80 molt bé
7 61-70 bé
6 51-60 suficient
(5) fins a 50 no aprovat

  1. Per aprovar l’assignatura, cal aprovar l’examen final (cal obtenir més de 22,5 punts sobre els 45 a l’examen final). ↩︎


Podijeli ÄŤlanak

Nema komentara

Budite prvi koji će komentarisati